Uusi kirja tuo kipeästi kaivattua tietoa suolistosyövästä

Uusi kirja tuo kipeästi kaivattua tietoa suolistosyövästä

uusi kirja

”Työnteon jatkaminen oli eduksi, näin uskon. Se piti kiinni todellisuudessa. En ollut vain sairas ihminen, jolla oli syöpäpotilaan identiteetti” -Niilo, 67 vuotta.

Suolistosyöpä koskettaa vuosittain noin 3600 suomalaista paksusuolen, peräsuolen tai ohutsuolen syöpänä. Suomessa suolistosyövän hoito on yksilöllistä: se pohjautuu yhä enenevissä määrin tunnistettuihin mutaatioihin suunniteltuihin hoitoihin. Onneksemme syöpää kyetään hoitamaan jatkuvasti paranevin tuloksin. Hoidossa käytetään sekä leikkauksia, sädehoitoa että lääkkeitä.

Syöpä on aina järkytys sairastuneelle ja läheisille. Jokainen syöpään sairastunut sekä sairastuneen läheinen kohtaa ja kokee sairastumisen omalla tavallaan.

Tuotimme sairastuneelle ja hänen läheiselleen kirjan, joka julkaistiin toukokuussa 2022. Pieni kirja suolistosyövästä on suomalaisten asiantuntijoiden tarkastama kattava sairastuneille ja läheisille tarkoitettu opas.

Olemme toimittaneet kirjoja hoitaville klinikoille, joista saat kirjan pyytämällä lainaan. Löydät sen myös verkosta Colores ry:n sivuilta

Kirjasta voit lukea syövän hoidosta, ajasta ennen hoitoa ja sen jälkeen sekä sairastuneiden kokemuksista.

Tukeakseen ja kuullakseen potilaita ja varmistaakseen sairastuneille parhaan hoidon ja tiedon Amgen tekee yhteistyötä Colores Suomen Suolistosyöpä ry:n kanssa. Kiitämme lämpimästi kirjan tekemiseen osallistunutta Colores ry:tä ja sen vapaaehtoisia.

Amgen on bioteknologian innovaaattori, joka kehittää lääkkeitä vakaviin sairauksiin ja toimii terveydenhuollon kumppanina. Teemme töitä muun muassa syöpäpotilaiden parhaaksi - saadaksemme tieteelliset läpimurrot mahdollisimman nopeasti syöpäpotilaiden hoitoihin, vahvistaaksemme nykyaikaista yksilöllistä syövänhoitoa ja parantaaksemme potilaan mahdollisuuksia saada parasta mahdollista hoitoa asuinpaikasta riippumatta. Autamme terveydenhuollon toimijoita esimerkiksi kehittämään parempaa terveyttä tuovia hoitopolkuja, tunnistamaan korkean riskin potilaita ja vahvistamaan potilaiden hoidosta kokemaa terveyshyötyä.