Amgenin toimitusjohtaja Niilo Färkkilä Lääketeollisuus ry:n puheenjohtajaksi

Media

Haluatko siirtyä tälle Ison-Britannian ulkopuoliselle Amgen-sivustolle Amgen.fi-sivustolta?

OLET SIIRTYMÄSSÄ POIS TÄLTÄ VERKKOSIVUSTOLTA. Amgen Limited ja Amgen Finland eivät vastaa tällä palvelimella tai sivustolla olevista organisaatioista, näkemyksistä tai esitettyjen tietojen tarkkuudesta eivätkä valvo näitä seikkoja

Amgenin toimitusjohtaja Niilo Färkkilä Lääketeollisuus ry:n puheenjohtajaksi

Tiedote 3.2.2023

Färkkilä (FT, VTM) on ollut Lääketeollisuus ry:n hallituksen jäsen vuodesta 2017 ja toiminut yhdistyksen hallituksen varapuheenjohtajana vuosina 2021–2022. Lääketeollisuus ry:n tavoitteena on edistää terveyttä ja hyvinvointia, parantaa sairauksia sekä vauhdittaa kasvua tutkimuksella, innovaatioilla, ja uusilla terveydenhuollon ratkaisuilla.

- Lääketieteen innovaatiot ja uudet yhteistyömallit julkisten ja yksityisten toimijoiden välillä tarjoavat hyvinvointialueille ratkaisuja nykyhetken hoitovelka- ja resurssihaasteisiin, kuvaa Färkkilä lääketeollisuuden merkitystä tämän päivän Suomessa.

- Lääketeollisuudella on merkittävä rooli työ- ja toimintakyvyn vahvistajana ja Suomen kestävän kasvun mahdollistajana. Terveydenhuollon vaikuttavilla valinnoilla voidaan ehkäistä ennenaikaisia kuolemia ja työkyvytttömyyseläkkeitä. Terveys on investointi, Färkkilä jatkaa.

Lue Lääketeollisuus ry:n sivuilta lisää.

Maailman johtaviin bioteknologiayhtiöihin kuuluva Amgen yhdistää biologian ja teknologian kehittääkseen hoitoja vakavimpien sairauksien voittamiseksi. Yhtiön lääkkeet tuovat ratkaisuja syöpäsairauksien, sydänsairauksien, tulehdussairauksien ja osteoporoosin hoitoon. Suomessa Amgen tekee tiivistä yhteistyötä terveydenhuollon ammattilaisten ja hoitoyksiköiden kanssa kehittääkseen terveydenhuoltoa vaikuttavammaksi ja varmistaakseen paremman ja tasapuolisemman hoidon kaikille.